Son dakika haberi: Microsoft 365 çöktü! Denizbank ve THY’den açıklama.. Bankacılık işlemleri, uçuşlar ve televizyon yayınlarında büyük aksamalar yaşanıyor…

ABD’li teknoloji devi Microsoft’un 365 uygulamalarında dünya genelinde yaşanan arıza nedeniyle birçok sektördeki aksamalar, son dakika haberler arasında yer almaya devam ediyor.  Yazılım sistemindeki küresel sıkıntı nedeniyle Avustralya’daki Melbourne Havalimanında check-in işlemleri yapılamıyor. Amsterdam’ın Schiphol Havalimanında da gecikmeler yaşandığı bildirildi. Japonya’nın Narita Havalimanı tarafından yapılan açıklamada, JetStar, Jeju Air, Qantas, HK Express ve Spring Japan Havayolu şirketlerinin sistemlerinde sorunlar yaşandığı açıklandı.

Hindistan’da ise Delhi Havaalanında bazı hizmetlerin geçici olarak etkilendiği bildirildi. Berlin Brandenburg Havalimanından yapılan açıklamada, teknik sorun nedeniyle işlemlerde gecikmeler yaşandığı aktarıldı. İspanya’da da tüm havalimanlarının teknik sorundan etkilendiği ifade edildi. 

13:13 19 Temmuz 2024

CrowdStrike’dan açıklama: Sorun tespit edildi, izole edildi

CrowdStrike’dan yapılan açıklamada kesintilerin güvenlik veya siber saldırı sonucu olmadığı açıklandı.CrowdStrike CEO’su George Kurtz sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Windows ana bilgisayarları için tek bir içerik güncellemesinde bulunan bir kusurdan etkilenen müşterilerle aktif olarak çalışıldığını açıkladı. Paylaşımda “Bu bir güvenlik olayı ya da siber saldırı değildir. Sorun tespit edildi, izole edildi ve bir düzeltme dağıtıldı” ifadeleri yer aldı.

13:02 19 Temmuz 2024

Bilişim uzmanlarına göre aksaklığın nedeni güncellemede oluşan bir hata

Bilişim uzmanları Microsoft 365 uygulamasında yaşanan arıza ile ilgili açıklamalarda bulundu. Siber güvenlik uzmanı Dan Card, İngiliz Guardian’a yaptığı açıklamada aksaklığın programdaki güvenlik güncellemesinde yaşanan “bug” adı verilen bir hatadan kaynaklanmış olabileceğini ifade ediyor. Card sistemin muhtemelen manuel olarak düzeltilebileceğini ifade etti. Bilişim uzmanı Mark Lloyd ise “Bu kesinti, dünyanın bulut hizmetlerine ne kadar bağımlı olduğunun açık bir göstergesi. Üretkenlik araçlarından kritik altyapıya kadar teknolojinin büyük bir kısmı bulut platformlarında çalışıyor. En büyük teknoloji devleri bile kesintilere karşı bağışıklı değil. Veri yedekleme ve felaket anında kurtarma planlarına duyulan ihtiyaç, günümüzde her zamankinden daha kritik.” dedi.

12:51 19 Temmuz 2024

Fransız kanalları da yayın yapamıyor… Disneyland da etkilendi

Avrupa’daki diğer hava yolu şirketleri gibi Fransız hava yolu şirketi Air France da bilgisayar sistemlerindeki kesinti nedeniyle bazı uçuşlarda aksamalar olacağını duyurdu.

Ayrıca Fransız TF1 kanalından Cnews’a ve Fransız gazetesi Le Figaro’ya kadar birçok basın yayın kuruluşu kesintiden etkilendi. Avrupa’nın en büyük eğlence parkı Disneyland Paris’in sitesinde ve parkın içindeki reklam panolarında hata uyarıları veriliyor.

12:48 19 Temmuz 2024

THY’den yeni açıklama

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, Microsoft’ta yaşanan küresel sorunla ilgili “Dünyada farklı sektörlerden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı problemin çözümü doğrultusunda operasyon yoğunluğumuzu düşürmek için çalışmalar yapmaktayız. Uçuşlarda aksama yaşanmaması adına bazı seferler iptal edilecek olup, uçuşlarımız en kısa sürede kademeli olarak normal seyrine dönecektir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz.” açıklamasını yaptı

12:40 19 Temmuz 2024

Rusya’dan ilk tepki

Rusya Dijital Kalkınma Bakanlığı, küresel iletişim kesintisi nedeniyle ülkedeki havalimanlarında sorun yaşanmadığını belirterek, “Microsoft ile ilgili gelişmeler, kritik altyapı tesislerinde yabancı yazılımların yerine yerli yazılım kullanılmasının önemini bir kez daha gösteriyor.” değerlendirmesinde bulundu.

12:38 19 Temmuz 2024

Almanya’da acil ameliyatlar ertelendi

Dünya genelinde yazılım sisteminde yaşanan sorunlar nedeniyle Almanya’da bazı hastanelerde acil ameliyatlar iptal edildi. Alman hava yolu şirketi Lufthansa’dan yayınlanan açıklamada şirketin rezervasyon alma işlemlerinde problem yaşanabileceği ve bir çözüm üzerinde çalışıldığı duyuruldu. Alman Eurowings havayolları ise çevrimiçi check-in sisteminin an itibarıyla hizmet dışı olduğunu açıkladı.

11:58

Microsoft: Hizmetlerde iyileşme görülüyor

Microsoft 365’in internet sitesinde yer alan bir açıklamada, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri için etki azaltma çalışmalarına devam edildiği belirtildi. Mevcut sorunun çeşitli Microsoft 365 uygulamalarını ve hizmetlerini kullanmaya çalışan tüm kullanıcıları etkiliyor olabileceği ifade edilen açıklamada, etkilenen uygulama ve hizmetler arasında Microsoft Defender, Microsoft Teams, Microsoft Purview ve OneDrive’ın da bulunduğu bilgisi verildi.

Sorunun ana nedeni olarak Azure bulut sistemindeki bir yapılandırma değişikliğinden dolayı depolama ve bilgi işlem kaynakları arasında yaşanan kesintiye işaret edildi. Açıklamada, “Biz hafifletici önlemler almaya devam ederken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor.” ifadesi kullanıldı.

11:53

THY: Operasyonlarımız normal seyrine dönmektedir

Konuyla ilgili sosyal medya hesabından bir açıklama yapan Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, “Değerli yolcularımız, bilgi sisteminde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Sözkonusu aksaklık için özür dileriz. En kısa sürede sizlere bilgi vereceğiz. Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz misafirlerimizden özür dileriz” dedi.

11:46

Bakan Uraloğlu: Siber saldırı söz konusu değil

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, uluslararası kaynaklı yaşanan yazılım kriziyle ilgili açıklama yaptı.”Bir siber saldırı söz konusu değil.” diyen Bakan Uraloğlu, sorunun kısa sürede çözüleceğini belirtti. Bakan Uraloğlu, “İlgili kurumlarla derhal irtibata geçtik. Buradaki aksaklıkların önemli bir bölümünü atlattığımızı söyleyebilirim. Birkaç saat içerisinde sistem artık vatandaşı etkiler durumdan çıkarılmış olur. Bunun tekerrür etmemesi için gerekli önlemleri planladık. İlgili kurumlarımızla özel sektör ve kamu ile iletişim halindeyiz. Bir siber saldırı söz konusu değildir.” dedi.

11:39

BTK: Sorunun nedeni CrowdStrike programı

Bilgi Teknolojileri Kurumu “Yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı, kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edildi” açıklamasında bulundu. 

11:27

‘Aksaklık siber saldırı kaynaklı değil’

Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi, “Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespiti yapılmıştır.” dedi. 

11:07

Edinburgh’ta biniş kartları manuel olarak kontrol ediliyor

Dünya genelinde yazılım sisteminde yaşanan sıkıntı nedeniyle İngiltere’deki Edinburgh Havalimanı’nda otomatik biniş kartı tarayıcıları devre dışı kaldı. Biniş kartları manuel olarak kontrol ediliyor.

11:02

‘Belki de dünyanın en büyük siber saldırısı’

Bilişim Uzmanı Prof. Dr. Ali Murat Kırık, CNN TÜRK canlı yayınında “Özellikle dünya genelinde ciddi bir siber saldırı riski ile karşı karşıyayız. Belki kişisel veri güvenliği açısından ciddi problemleri getirecek potansiyele sahip. Belki de dünyanın görmüş olduğu en büyük siber saldırıdan bahsediyoruz” dedi.

10:55

THY’den açıklama: Arıza giderildi

Türk Hava Yolları (THY), bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde meydana gelen sorunun giderilmesi için çalışma yapıldığını bildirdi.

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını belirtti.

Üstün, “Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz. En kısa sürede sizlere bilgi vereceğiz.” ifadelerini kullandı.

10:40

Denizbank’tan açıklama

Denizbank’ta da teknik aksaklık yaşandığı açıklandı. Mobil bankacılıkta sorunlar olduğu belirtildi.Bankadan yapılan açıklamada, ”Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.” denildi.

10:36

İngiltere’de uçuş ve TV yayınlarında sorun

İngiliz televizyon kanalı Sky News sabah saatlerinden bu yana yayın yapamıyor. İrlandalı hava yolu şirketi Ryanair ise kontrolleri dışında bir sorun yaşadıklarını ve yolculara mümkün olduğunca havalimanlarına erken gelmelerini söyledi. İngiltere ve İrlanda’nın yanında Avustralya, Yeni Zelanda, Hindistan ve Japonya’da sorunlar yaşandığı  bildiriliyor. 

10:35

İspanya’da uçuşlar gerçekleştirilemiyor

İspanya’da Ulusal havalimanı otoritesi AENA İspanya’dan yapılan uçuşlarda Cuma günü gecikmeler yaşanabileceğini söyledi. AENA, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı paylaşımda, sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmek için çalıştıklarını ve manuel sistemlerle çalışmaya devam etmeye çalıştıklarını söyledi.

Havaalanlarının web sitelerine göre, Barselona ve Madrid havaalanlarından onlarca uçuş Cuma günü erken saatlerde ertelendi.

10:30

ABD Ulaştırma Bakanlığı’ndan açıklama

Microsoft hizmetlerindeki sorun  ABD’deki low-cost hava yolu şirketleri Frontier Airlines, Allegiant ve SunCountry operasyonlarını da etkiledi. ABD Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, bakanlığın Frontier’daki uçuş iptalleri ve gecikme sorunlarını izlediğini belirterek kurumun tüm havayollarını yolcuların ihtiyaçlarını karşılama sorumluluklarına tabi tutacağını söyledi. Veri takip şirketi FlightAware’e göre Frontier, Perşembe günü 147 uçuşu iptal etti ve 212 uçuşu erteledi.

10:20

Microsoft: Sorunu araştırıyoruz

Microsoft 365 tarafından yapılan açıklamada, “Kullanıcıların çeşitli Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişimini etkileyen bir sorunu araştırıyoruz” denildi. Açıklamada, sorunu hafifletmeye devam ederken “Hizmet kullanılabilirliğinde olumlu bir eğilim gözlemlediğini” söyledi.

10:15

Sorunun kaynağı virüs programı mı?

Siber güvenlik uzmanları, Microsoft 365 programının çökmesine antivirüs yazılımı Crowdstrike’taki bir sorunun neden olduğunu belirtti. Crowdstrike, internet sitesinde yaptığı paylaşımda, “Crowdstrike, Falcon Sensörü ile ilgili Windows’taki çökme raporlarının farkındadır.” ifadelerine yer verdi.

Canlı Anlatım Özeti

CrowdStrike’dan açıklama: Sorun tespit edildi, izole edildi
Bilişim uzmanlarına göre aksaklığın nedeni güncellemede oluşan bir hata
Fransız kanalları da yayın yapamıyor… Disneyland da etkilendi
THY’den yeni açıklama
Rusya’dan ilk tepki
Almanya’da acil ameliyatlar ertelendi
Microsoft: Hizmetlerde iyileşme görülüyor
THY: Operasyonlarımız normal seyrine dönmektedir
Bakan Uraloğlu: Siber saldırı söz konusu değil
BTK: Sorunun nedeni CrowdStrike programı
‘Aksaklık siber saldırı kaynaklı değil’
Edinburgh’ta biniş kartları manuel olarak kontrol ediliyor
‘Belki de dünyanın en büyük siber saldırısı’
THY’den açıklama: Arıza giderildi
Denizbank’tan açıklama
İngiltere’de uçuş ve TV yayınlarında sorun
İspanya’da uçuşlar gerçekleştirilemiyor
ABD Ulaştırma Bakanlığı’ndan açıklama
Microsoft: Sorunu araştırıyoruz
Sorunun kaynağı virüs programı mı?

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir